onsdag 10 oktober 2007

Stressiga Onsdagen

Tidig morgon och som vanligt stressigt som attan med å lämna barnen på dagis och skola. Det är nästan så att lugnet infinner sig inte förrän jag låst upp dörren till klassrummet och satt mig med planeringen och börjar fokusera på den. Dagen bestod av Elevens val lektioner vilket innebär en hel massa spring och stress från min sida då eleverna håller på med olika saker. En del drejar, andra målar tavlor, ritar, fixar med färg, fotar, redigerar i photoshop osv. Inte ovanligt att 3-4st vill ha hjälp samtidigt. Men det är kul oxå. Niorna är så gulliga och det märks att det hänt massor på ett år när man jämför med de åttor som jag har på eftermiddagen. Åttorna var så lagomt lyckliga på mig, eller de som hade tänkt få springa ute på byn med ursäkten att de filmar och som jag nu tvingade att stanna i klassrummet. Man var INTE poppis. Konsekvensen blev att jag hade 3 ungdommar i klassrummet som pillade sig själva i naveln hela lektionen i protest mot mitt beslut.

Så när klockan slog tio i tre så skyndade jag mig att stöka bort efter eleverna för att sedan skjutsa dotra till Körringen. Sen hem, ut med hundarna, iväg och hämta sonen, handla, hem å laga mat för att sedan byta om å köra iväg till stallet. Väl där så är det rätt lungt, jag skrattar bakom skranket åt dottern som studsar runt i sadeln när de ska öva att rida lätt. Det roliga är att hon skrattar minst lika mycket som vad jag gör. Hon verkligen älskar det där skuttandet och hon bubblar av skratt där hon sitter i sadeln. Jag har en känsla av att mina stallresor lär inte ta slut i första taget. :)

Inga kommentarer: