söndag 26 augusti 2007

Söndagen går i renoveringens tecken

Vi pysslar på en hel del här hemma. Den lilla furusoffan är numer i samma grånyans som rankorna är på de tapeter som jag köpt. Jag målade även två pallar, en tavelhylla och en knopphängare i samma färg när jag lix höll på. Det blev väldigt bra!! Nu ska "bara" tapeterna sättas upp så vi får fixa med finliret. Jag å min mamma diskuterade idag hur vi skulle kunna piffa till köket utan att det skulle kosta för mkt. (har man bara csn som inkomst så är man lite begränsad). Vi ska återanvända de fåglar som ska upp på tapeten och klistra några enstaka sådana svarta på de vita luckorna och måla upp besticklådorna så de blir svarta. Vi ska även måla sockeln svart och kakelskivan som sitter ovanför kaklet. Det tror jag blir snyggt till de nu vita luckorna. Lite annorlunda men fräshare än vad det är idag.
Här är soffan och pallarna som jag målat:


Det här är tapeten som ska upp i hallen och de fåglar som ska klistras på typ två av de helvita våderna. (den med rankan är dekoration och ska in mellan helvita våder, de har en del struktur i sig så de är inte livlösa) Fåglarna är de som jag ska göra mallar av för att sedan klistra på någon sådan på luckorna i köket sen.


För att avsluta dagen på ett lika "duktigt" sätt så oljade jag in ekbordet i köket.

Inga kommentarer: