tisdag 27 november 2007

En lektion i en åk 9:a på bilden

Jag ska dela in klassen i par. Under tiden sitter en kille och mumlar/pratar.. Jag vill INTE hamna med X. Jag vill inte hamna med X. X sitter bredvid och småler...
Gissa vem han hamnar med.. jo X.

Y-killen som mumlat börjar så smått att arbeta, han är inte känd för att arbeta ihjäl sig men.. ja ok.. X gör väl typ aldrig nått. Vad jag vet.

X sätter sig bredvid och tittar på när Y arbetar. Till slut lägger han sig på golvet. Jag är dit med jämna mellanrum och försöker få honom till att arbeta med alla de tänkbara pedagogiska tankar. Men.. som kommentar får jag:
-Jag vilar!

Som om han gör något annat när han sitter upp??

Tur det är ett fåtal elever som är så omotiverade. Annars la jag ner det här...

1 kommentar:

P@rtyplupp sa...

jaaasi...hä va bättre förr !!! ;-)

Nämen seriöst..sådär gjorde då ingen i våran klass då vi gick 9:an.. och jag har ju själv vikkat på högstadiet och sett hur HEMSKT det har blivit! INGEN respekt för andra, och definitivt inte för LÄRARNA !! Visst är det hemskt!!?? Usch, jag är inte avis på dej... ;-)